Peter Dimulkas har mer än 20 års erfarenhet av marknadsföring och försäljning i ledande, globala roller. Bland annat har han framgångsrikt utvecklat och genomfört kommersiella strategier för flera välkända varumärken såsom Coca Cola, Absolut Vodka och Electrolux.
– Nya drivkrafter och kundbeteenden inom handeln ställer nya krav på kundupplevelser i köpcentrum. Peters meriter inom marknadsföring är imponerande och ett viktigt tillskott för vår strategi där vi kommer att utveckla våra köpcentrum till att bli urbana mötesplatser med en bredd av tjänster och upplevelser utöver shopping, säger Henrica Ginström, Chief Operation Officer på Citycon.
– Med 170 miljoner besökare årligen är Citycons urbana köpcentrum attraktiva lägen för handlare att nå nya kunder och bygga relationer. Vi har många möjligheter att öka engagemanget för våra besökare genom hela kundresan. Jag ser fram emot att forma bolagets marknadsstrategi för att bidra till en ännu bättre kundupplevelse som ytterligare stärker våra köpcentrums attraktivitet, säger Peter Dimulkas.
Peter Dimulkas tillträdde i september och är placerad på Citycons kontor i Stockholm. Han ingår i bolagets ledningsgrupp.
Presenteras av WeOffice
Presenteras av Pattern Geographic
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.