Choice Hotels har expanderat kraftfullt de senaste åren i Sverige. Efter att ha öppnat två av de största hotellen i Stockholm, först Clarion Hotel Stockholm och nu senaste det mycket framgångsrika Clarion Hotel Sign, fortsätter nu expansionen med ett nytt storhotell - på Stockholm-Arlanda Airport. Det blir åter ett Clarion-hotell, Choice premiumvarumärke, som skapar levande mötesplatser med konst, musik och design som verktyg.
Flygplatser är en intressant marknad då många resenärer vill övernatta i direkt anslutning till flygresan. I synnerhet Arlanda som har ett underskott på tusen hotellrum. Med Clarions varumärke skapas nu ett flygplatshotell med attityd - något nytt, fräscht och annorlunda värt mer än bara en övernattning.
- Vi vill finnas där folk möts, säger Petter Stordalen, ägare till Choice Hotels som står bakom varumärket Clarion. Att få leverera Clarions starka erbjudande i premium-segmentet - med både attraktivt boende och inspirerande konferensmöjligheter - till 20 miljoner resenärer på Arlanda är ett unikt tillfälle för oss.
- Det här är samtidigt ett viktigt steg i vår fortsatta expansion i Sverige. Men även kronan på verket i den viktiga Stockholmsregionen där vi flyttar fram våra positioner markant och kommer att stå mycket starka inför nästa decennium.
Clarion blir Arlandas största hotell med 400 rum i en åtta våningar hög byggnad. Den byggs ihop med Sky City och terminalerna med direkt tillgänglighet till den regionala kollektivtrafiken och den globala, det vill säga flyget.
- Det har länge funnits en efterfrågan på fler hotellrum på Arlanda och Clarion blir ett utmärkt komplement till det som redan idag finns i Sky City. Vi ökar både resenärs- och miljönyttan genom att bygga fler hotell centralt på Arlanda, säger Thomas Cassel, kommersiell chef, LFV Arlanda.
När väl alla byggtillstånd är klara och respektive styrelse fattat det formella beslutet blir detta den första etappen av flygplatsens del i Stockholm Airport City, som handlar om förtätningen av området kring flygplatsen och är en del av regionutvecklingen.
- Tidpunkten är idealisk. Vi investerar och bygger i lågkonjunktur för att vara färdiga till nästa högkonjunktur, säger Thomas Cassel.
Presenteras av Pattern Geographic
Presenteras av WeOffice
Bygg/Arkitektur I Jönköping går ett enormt område mot att kunna ta emot ett stort antal verksamheter. 2 000 jobb kan skapas och redan har en aktör lagt händerna på 32 000 kvadratmeter i området.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.