– A house har en unik förmåga att skapa destinationer med stark personlighet som utgår från fastighetens själ, och som sedan fylls med ett levande innehåll. På samma sätt jobbar Atrium Ljungberg då vi utvecklar platser. Affären bygger på våra delade värderingar och de stora möjligheter som finns till ett ömsesidigt utbyte, säger Annica Ånäs, vd för Atrium Ljungberg.
Nu planerar A house att expandera till ytterligare fem destinationer, inklusive nya Slussen och Slakthusområdet där Atrium Ljungberg har stora fastighetsbestånd. Därtill väntar öppningar i andra svenska storstäder.
– Genom de nya etableringarna breddar vi erbjudandet och riktar oss även till nya branscher och sammanhang. Varje hus kommer att ha sin egen inriktning och den röda tråden mellan alla våra destinationer är just fokuset på kreativ utveckling, säger Johan Almquist, medgrundare av och tillträdande vd för A house.
Genom partnerskapet med Atrium Ljungberg kommer A houses nya målgrupp att bli större företag, där A house blir en länk mellan huvudkontoret och hemmakontoret.
Presenteras av Fastighetsägarna Service
Presenteras av WeOffice
Bygg/Arkitektur Hur vill branschen bidra till att minska ledtiderna och vilka incitament saknas för att det hos kommunerna? Den frågan fick Henrik Orrsjö, regionchef, JM Ulrika Nyström, affärsområdeschef Bostad, Riksbyggen och Eva Torberger, vice vd, Skanska Sverige svara på.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.