– Med det nya konceptet fortsätter vi att satsa stort på mat och dryck. Vi är oerhört glada över att få arbeta med ett så inspirerande och framgångsrikt gäng som grundarna bakom Tjoget. Positano kommer att bli en mötesplats och ett vattenhål för NK:s kunder där man kan njuta av mat och dryck samt få uppleva en del av Italien inne på NK, säger Andreas Edström, varuhuschef Nordiska Kompaniet.
Nordiska Kompaniet grundades 1902 och är ett av Sveriges starkaste varumärken. NK-varuhuset i Stockholm invigdes 1915 och Hufvudstaden har ägt fastigheten och varumärket Nordiska Kompaniet sedan 1998.
Bolag Ett tråkigt år. Det är vd Stefan Dahlbos utblick för marknaden 2024 som han delger på presentationen av första kvartalet för Fabege. Stora utflyttningar och långa hyresförhandlingar är två av de faktorerna som han ser med oro på.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.