Stockholmarna har utsett Mall of Scandinavia till bästa centrum – alla kategorier, följt av Täby Centrum och Nacka Forum – men det delas också ut pris i nio underkategorier. För att få nöjda kunder är det viktigaste att centrumanläggningen är trivsamt med avseende på utformningen av lokalerna. Ett stort och bra utbud är nästan lika viktigt och att det är en trivsamt vad gäller bemötande och atmosfär tillhör också de egenskaper som ger nöjda kunder.
Det centrum Stockholmarna anser är mest trivsamt (lokaler och atmosfär) är Mall of Scandinavia. Förra årets vinnare, NK, kommer på andra plats och Mood Stockholm på tredje. Vad gäller utbudet av affärer får Täby Centrum se sig slagna efter två år på första plats, även här är det Mall of Scandinavia, som tar hem priset. Åhléns City vinner besöksligan, för fjärde året i rad. En ny kategori för året är årets klättrare. Priset går till det centrum som haft den bästa utvecklingen av sitt Nöjd Kund Index – NKI. Mest av alla ökade Högdalen Centrum, följt av Haninge och Åkersberga Centrum.
Här är de tre bästa i de olika kategorierna:
Stockholmarnas favoritcentrum (totalt)
1. Mall of Scandinavia (Unibail-Rodamco)
2. Täby centrum
3. Nacka Forum
Citygallerior
1. NK (Hufvudstaden)
2. Mood Stockholm
3. Åhléns City
Stadsdelscentrum
1. Liljeholmstorget (Citycon)
2. Fältöversten
3. Västermalmsgallerian
Kommun/regioncentrum
1. Mall of Scandinavia (Unibail-Rodamco)
2. Täby Centrum
3. Nacka Forum
Handelsplats
1. Sickla Köpkvarter (Atrium Ljungberg)
2. Bromma Blocks
3. Port 73
Årets klättrare
1. Högdalen Centrum (Citycon)
2. Haninge Centrum
3. Åkersberga Centrum
Utbudet av affärer
1. Mall of Scandinavia (Unibail-Rodamco)
2. Täby Centrum
3. Nacka Forum
Utbudet av restauranger/caféer
1. Mall of Scandinavia (Unibail-Rodamco)
2. Kista Galleria
3. Mood Stockholm
Trivsammast (lokaler och atmosfär)
1. Mall of Scandinavia (Unibail-Rodamco)
2. NK
3. Mood Stockholm
Flest stockholmare besöker
1. Åhléns City (Ramsbury)
2. Gallerian
3. NK
Presenteras av Pattern Geographic
Presenteras av WeOffice
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.