Image

Franskt varuhus renoverar – för 1,5 miljarder kronor

HANDEL Den franska varuhuskedjan Printemps ska bygga om sin flaggskeppsbutik i Paris. Investeringen: 1,5 miljarder kronor.
Publicerad den 11 Augusti 2008

Printemps hoppas locka till sig de rikaste av de rika turisterna, skriver Financial Times. Man sneglar på Harrods och Selfridges i London och Neiman Marcus i New York.

Redan i dag står Printemps för exklusivitet. Bland annat erbjduer man ett lag med tio personal shoppers och dessutom har man en lyxbil från Maybach som kör viktiga kunder till och från varuhuset när de ska shoppa.


- Nicklas Tollesson
nicklas@fastighetssverige.se

Ämnen

Senast från Fastighetssverige Plus

"Visar att vi menar allvar med vår satsning i Finland"

Bolag Strawberry fortsätter sin expansion i Finland. Nu står det klart att bolaget tar över anrika Hotel Katajanokka på Skatudden i Helsingfors – och etablerar Clarion Collection på den finländska marknaden. Strawberrys etableringschef Daniel Stenbäck berättar för Fastighetssverige om betydelsen av att lansera Clarion Collection i Finland, om Helsingfors som hotellstad och om hur den finländska hotellmarknaden står sig kontra den svenska.

Läs mer

Mer om Fastighetssverige Plus


Lokalnytt Lokalnytt.se - Hitta ditt nya drömkontor idag. Tusentals lediga lokaler inom hela Sverige.
Nordic Property News Nordic Property News reports the latest news from the Nordic real estate market with an international newsletter every weekday.

Mer från Fastighetssverige