Efter ombyggnaden kommer det nya shoppingcentret att ha vuxit med 9 000 kvadratmeter, och antalet butiker nära tredubblas från dagens 17 butiker till 46, skrier Dagens Handel.
Eurocommercial Properties har planer på att göra Maxihuset till ett centrum för shopping i Ingelstaområdet.
- Vi har hög kännedom och vi vet att kunder som kommer hit gärna skulle vilja ha ett bredare utbud. Det är helt följdriktigt att utöka och vi vill att det ska märkas ordentligt. Maxihuset ska bli den naturliga mötesplatsen i Ingelstaområdet och därför behövs också en ny stark profil, säger Martin Bjöörn på Eurocommercial Properties till Dagens Handel.
Bakom utbyggnaden står design- och varumärkesbyrån BVD som tidigare jobbat i projekt med bland andra Gallerian i Stockholm, Ikea och H&M.
Presenteras av WeOffice
Presenteras av Pattern Geographic
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.