Satsningen av Dunkin´ Donuts sker genom att ett franchiseavtal har tecknats med Coffee & Brands Sweden AB som kommer driva samtliga enheter i egen regi.
- Sverige har en lång kaffetradition och med dagens trend bland svenskar att fika och äta ute alltmer så ligger vår satsning rätt i tiden. Med så erfarna affärsmän i ledningen som Oskar Svensson, Johan Sjöhagra och Tommy Svensson som samtliga har stor erfarenhet från konsumentmarknaden så är vi övertygade om att etableringarna kommer ske i den höga takt som planeras, säger Paul Twohig, vd för Dunkin´ Donuts i USA och Kanada.
Coffee & Brands Sweden AB ägs av Oskar Svensson, Johan Sjöhagra och Tommy Svensson som tillsammans har erfarenhet från konsumentförsäljning från företag som Biltema, Ica, Ikea, Walt Disney och ÖoB. Tommy Svensson är utsedd till vd.
- Vi tror att det finns många svenskar som kommer att känna igen vårt koncept och bli glatt överraskade när det nu kommer till Sverige. Sortimentet kommer att kompletteras med svenska varianter och innehålla DD Smart, som är ett sortiment med en närings- och hälsoprofil, säger Tommy Svensson, vd.
Dunkin´ Donuts, som grundades 1950, har i dagsläget närmare 11 000 restauranger i 33 länder och är noterat på Nasdaq, DNKN.
Presenteras av WeOffice
Presenteras av Pattern Geographic
Uthyrning Den lokala aktören ökar på med nya ytor, efterfrågan är så stor att ytterligare kvadratmeter behövs i centrala Göteborg. Vd:n Daniel Carlsson berättar mer om bakgrunden till satsningen, svårigheterna som påverkat konkurrenterna och den förändrade efterfrågan de ser.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.