Undersökningen genomförs av CFI Group och Fastighetsägarna Sverige.
Väla Centrum har ett Nöjd-Kund-Index (NKI) på 85, vilket är en ökning med en enhet sedan förra året.
– Vår långsiktighet i både ägande och utveckling i kombination med egen förvaltning ger resultat i form av nära kundsamarbete. I Väla Centrum har vi en homogen mix av internationella kedjor och lokala trendbutiker blandat med restauranger och caféer som ger nöjda kunder och tillfredsställer även den mest shoppingsugne. Hela gänget på centrumledningen – med centrumchefen Niklas Blonér i spetsen – bidrar till resultatet och alla brinner passionerat för sin uppgift, säger Bo Jansson, Diligentias fastighetschef för köpcentrum och bostäder.
Det sammanvägda Nöjd-Kund-Index för Fastighetsbarometern Butik utvecklas stabilt, med en liten minskning av kundnöjdheten med en enhet till 71.
– De områden som har störst påverkan på butikshyresgästernas nöjdhet är centrumledningens affärsmässighet, tillgänglighet och information samt köpcentrumets image, marknadsföring och butiksutbud. När fastighetsägaren arbetar med dessa områden aktivt, kommer hyresgästernas nöjdhet, lojalitet och rekommendationsbenägenhet att öka, säger Johan Welén, projektansvarig för Fastighetsbarometern NKI på CFI Group.
– Hög kundnöjdhet är en av de viktigaste faktorerna för att kunna locka till sig hyresgäster. Det är därför viktigt att genomföra NKI-undersökningar och anpassa förvaltningen utifrån kundernas behov och önskemål, säger Reinhold Lennebo, vd Fastighetsägarna Sverige.
Presenteras av Pattern Geographic
Presenteras av WeOffice
Lista Stora skulder har lett fram till att kontorsvarukedjan Office Depot stänger deras nära 40 fysiska butiker. Istället kommer man satsa på försäljning online för att åter bli lönsamma. Fastighetssverige har kartlagt vilka fastighetsägare som drabbas.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.