Syftet är att stärka servicen till befintliga kunder i området, samtidigt som det gör Stavdal tillgängliga för andra aktörer i Uppsala.
– Vi lägger stor vikt vid att utveckla våra kundsamarbeten och värdesätter den personliga kontakten högt, säger AnnaLena Norlander, distriktschef Stockholm.
Stavdal har flera befintliga kunder med verksamhet i Uppsala men har hittills utfört leveranserna dit från Stockholm. Det har dock funnits ett behov av att komma närmare kunderna, och det är också något som har efterfrågats. Det nya hyrcentret gör det lättare för Stavdal att leverera snabbt och ge kunderna rådgivning på plats.
– Vi blir mer tillgängliga vilket ger en ännu högre servicegrad. Vi kan vara mer flexibla och den geografiska närheten gör oss mer anpassningsbara, säger AnnaLena Norlander.
Att leveranserna blir kortare innebär också fördelar för miljön, då både leveranssträckor samt resor till och från kunder kortas.
Hyrcentret i Uppsala är Stavdals 18:e i hela landet och det femte i Stockholmsregionen. Innan öppningen om drygt två månader ska lokalen inredas och anpassas för verksamheten.
Presenteras av Aros Kapital
Presenteras av Brandskyddsföreningen
Presenteras av Fastighetsägarna Service
Ekonomi/Finansiering Fondförvaltaren Peter Norhammar tipsar om tre fastighetsaktier att ge bort i julklapp, där bland annat en storspelare inom logistik borde finnas med på önskelistan. Dessutom blickar han tillbaka på det volatila året och spanar om förväntningarna på fastighetsbörsen under 2025.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.