100-tals förväntansfulla kunder köade sen tidig morgon för att besöka den nya butiken och fynda hemelektronik till superlåga priser.
Butiken i Boglundsängen är en nyetablering och Sibas 25:e butik i Sverige. Den nya butiken i Örebro är byggd med stor hänsyn tagen till Sibas stora kundfokus. Såväl val av inredning som exponeringslösningar är noga kalkylerade utifrån kundernas önskemål och agerande för att förhöja kundupplevelsen och besöket hos Siba.
– Vi har sett en ökad kundtillströmning i samtliga försäljningskanaler och butikshandeln är inget undantag. Detta ställer höga krav på oss att tillgodose såväl kundens förväntningar på utbud som möjlighet att se och klämma på produkterna innan köp. Med den nya butiken i Örebro står vi väl rustade att ta emot och överträffa varje kunds förväntningar på såväl stort produkt- och tjänsteutbud, kompentent och serviceminded personal men inte minst konkurrensmässiga och låga priser, säger, Susanne Ehnbåge, vd på Siba.
Bland de köande kunderna är intresset stort efter såväl hemelektronik men även nyfikenhet att se den nya butiken
– Vi har pratat med en del köande kunder och det är glädjande att se idel glada miner och förväntansfulla blickar. Många kunder säger att de kommit för att fynda TV-apparater till premiärpriser, men intresset är även stort efter en surfplatta från Lenovo för 499kr och Playstation 4 för 2990kr. Det är även glädjande att höra att en del kunder köar bara för att se den nya butiken. Det ska bli riktigt skoj att möta alla kunder idag och välkomna dem till en av Sveriges kanske fräschaste butiker, säger Eddy Strålman, butikschef Siba Boglundsängen
För att stärka sin position satsar Siba på att kontinuerligt förbättra varuhusen, förnya sortimentet och att pressa priser.
– Vi vill fortsätta att vara ett självklart val för såväl gamla som nya kunder. Den här nyetableringen är nästa steg för att fortsätta att ligga i framkant i Örebro. För att vinna kampen om kunderna måste vi se till att varje möte med Siba är en positiv upplevelse för kunderna - att förbättra våra butiker och finnas på rätt lägen är ett sätt att tillgodose kundernas intressen, säger Susanne Ehnbåge.
Presenteras av WeOffice
Presenteras av Pattern Geographic
Transaktioner Under onsdagen meddelade Titania att de efter långa förhandlingar kommit till ett avtal med Klövern om ett framtida förvärv. 416 bostäder i en lagakraftvunnen detaljplanerad vid Huddinge station. Vd Einar Janson berättar om deras ambitioner för 2025 och förutsättningarna för ytterligare förvärv.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.