– Partnerskap som stödjer Obos värderingar är en viktig del av vår strategi. 2018 gick vi in som titelsponsor till Obos Damallsvenskan, och sedan vidare in i herrfotbollen. 2021 tog vi mark inom innebandyn på elitnivå och nu satsar vi på handbollen som är en folkkär sport med över 140 000 utövare i Sverige, säger Christian Alehagen, chef för Varumärke & Samhällsansvar på Obos.
Avtalet är träffat mellan Obos och TVR Sport & Näringsliv AB, som har ett samarbete med Svensk Elithandboll ("SEHAB") som innehar rättigheterna för Handbollsligan och SHE gällande de centrala partnerskapen vilka innefattas i ligans sponsorstruktur. Avtalet gäller inledningsvis för säsongen 2022/2023 och rättigheterna innefattar varumärkena OBOS, Myresjöhus och Smålandsvillan, där samtliga varumärken kan komma att nyttjas i olika sammanhang inom ramen av avtalen.
– För SHE:s och Handbollsligans föreningar blir Obos en partner som, med stark värdegrund och stor erfarenhet av partnerskap inom lagidrott, tillför både kunskap och resurser som möjliggör utvecklingen av elithandbollen i Sverige. Avtalet är skrivet på ett år med möjlighet till förlängning och målsättningen är att vi tillsammans bygger ett långsiktigt partnerskap för att ytterligare stärka såväl ligornas elitlag som föreningarnas verksamhet med barn och ungdomar både på och utanför planen, säger Peter Gentzel, VD på Svensk Elithandboll.
– För oss på Obos innebär partnerskapet också fina möjligheter att synas i bra sammanhang. Såväl som när det handlar om exponering och annonsering som möjligheter att anordna event i samband med matcher, och att erbjuda förmånliga biljettpriser till våra medlemmar. Genom sponsorskapet kommer vi att kunna skapa aktivering inom alla våra varumärken – Obos, Myresjöhus och SmålandsVillan, säger Christian Alehagen.
Förutom sponsorskapet på dam- och herrsidan går Obos även in Svensk Elithandbolls initiativ #viställerupp under avtalstiden. #viställerupp är en manifestation för de samhällsinsatser som klubbarna i SHE och Handbollsligan idag genomför inom områdena Hälsa, Integration, Inkludering och Utbildning, där fokus är på barn och ungdomar.
- #viställerupp är ett sätt för oss att kommunicera de positiva värden som handbollen står för. När vi nu får med oss Obos som partner i detta initiativ innebär det att vi får ytterligare resurser för att utföra vårt samhällsarbete, vilket är fantastiskt glädjande, säger Peter Gentzel.
- På Obos har vi erfarenhet av den här typen av stöttning för organisationer med liknande upplägg, till exempel genom innebandyn och fotbollen. Aktiveringen för #viställerupp görs genom Obos ger tillbaka, som är vårt sätt att ge tillbaka till samhället och våra medlemmar. Genom olika projekt är vi med och ger barn och ungdomar en bra fritid och en bättre framtid – ett koncept som fungerar väl ihop med #viställerupp, avslutar Christian Alehagen.
Presenteras av Pattern Geographic
Presenteras av WeOffice
Bolag Neobo stärker upp i toppen av bolaget genom rekryteringen av Ali Ali som ny transaktionschef. För Fastighetssverige berättar han vad som lockade med att ansluta till Neobo, om sin snabba karriärsutveckling, om tiden på Rikshem, om sin syn på transaktionsmarknaden för bostäder samt om vilken nytta han har av sin karriär som fotbollsdomare.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.