Under sin tid på SVT har hon arbetat som reporter, redaktionschef, programledare och senast som avdelningschef för en regional nyhetsorganisation.
– Karolines långa erfarenhet och förståelse för journalistik och medielogik blir ett värdefullt tillskott i arbetet med att öka Skanskas synlighet i Sverige, säger Anna Wenner, HR-direktör, Skanska Sverige.
På Skanska Sverige kommer Karoline att leda kommunikationsenheten som består av elva medarbetare.
– Det är ett spännande uppdrag. Skanska Sverige är en synlig aktör i samhället och delaktigt i många av de mest spännande nutida projekten som ombyggnaden av Slussen och ESS för att nämna några, säger Karoline S Norlander, kommunikationschef, Skanska Sverige.
Skanska är ett av världens ledande bygg-, fastighets- och projektutvecklingsföretag i Norden, Europa och USA. Genom att gå i spetsen för hållbarhet erbjuder vi konkurrenskraftiga lösningar. Med våra värderingar och en attraktiv affärsmodell bidrar vi till att skapa en hållbar framtid för kunder och samhället och samtidigt skapa värde för aktieägarna.
I Sverige har företaget cirka 9 000 medarbetare. Intäkterna för byggverksamheten uppgick 2020 till drygt 42 miljarder kronor. Verksamheten inom bostadsutveckling sålde under 2020 cirka 2.300 nya hem.
Skanska Kommersiell U...
Läs mer om Skanska Commercial Development Nordic på Branschguiden
Presenteras av Brandskyddsföreningen
Presenteras av Aros Kapital
Presenteras av Fastighetsägarna Service
Ekonomi/Finansiering Fondförvaltaren Peter Norhammar tipsar om tre fastighetsaktier att ge bort i julklapp, där bland annat en storspelare inom logistik borde finnas med på önskelistan. Dessutom blickar han tillbaka på det volatila året och spanar om förväntningarna på fastighetsbörsen under 2025.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.