Under sin tid som tillförordnad kommunikationschef har Helene tillsammans med ledningen och sitt team utvecklat WSPs kommunikation. I veckan fortsätter WSPs kommunikationskoncept där fokus nu ligger på hur bolaget är en del av att framtidssäkra världen från översvämningar, vattenbrist och förorenat dricksvatten.
– Det känns jättebra att få fortsätta resan som vi påbörjat inom WSP. Vi är väl kända i branschen, men har en utmaning när det gäller att nå ut bredare. WSP spelar en viktig roll i samhället och vi vill att fler ska känna till och förstå vad vi kan bidra med. Vi ser att vår kommunikation når ut och att fler får upp ögonen för WSP. Med den energi och den kunskap som finns inom bolaget tvivlar jag inte på att vi nu kommer ta ytterligare kliv framåt under det kommande året, säger Helene Schöldsten.
Helene Schöldsten har lång erfarenhet från olika kommunikationsroller, bland annat som kundansvarig på flera olika kommunikationsbyråer samt från ledande marknadspositioner på Microsoft i både Sverige och i Seattle. Nyligen nominerades hon till Årets kund i kommunikationsbranschens reklamtävling "Spinn 2019".
– Vår bransch förtjänar mer utrymme och det finns en stor nyfikenhet för våra frågor. Vi står för lösningarna på många av framtidens utmaningar och det lockar människor att vara en del av det. Det syntes inte minst i senaste karriärundersökningen från Universum då bolagen i vår bransch klättrade snabbast av alla. Dessutom är vi inom WSP en global aktör med 50 000 medarbetare världen över vilket bidrar ytterligare, säger Helene Schöldsten.
Presenteras av Pattern Geographic
Presenteras av WeOffice
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.