- Vi vill visa att vi bryr oss om våra hyresgäster. Det ligger också en pedagogisk tanke bakom rekryteringsprocessen; Vi tror att man gör ett bättre arbete om man bor i samma område som man arbetar i, säger Per Throneé, HFAB:s arbetsförmedlare och en av dem som ligger bakom pilotprojektet.
– Man tar ansvar för sitt bostadsområde på ett helt annat sätt. Det har vi sett med 100 sommarjobb och hoppas på samma resultat även här,
HFAB tar ytterligare ett grepp för att nå de potentiella lokalvårdarna. En mindre reklamkampanj genomförs i området på åtta språk, dels via egna utomhusreklamtavlor och dels via direktreklam i brevlådorna i området.
- Tyvärr är det nästan lika naturligt på Andersberg att vara arbetslös som att ha ett arbete. Vi vill vara normbrytande och ge de boende ett helt annat tankesätt. Visa att de kan få arbete trots lång arbetslöshet.
– Om projektet fungerar väl är vårt mål att applicera krav på social hänsyn i fler upphandlingar framöver.
Presenteras av Pattern Geographic
Presenteras av WeOffice
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.