Hyresgästerna i nya Marknadsstråket är Hemmakväll (203 kvadratmeter), Synsam (142 kvadratmeter), BR-Leksaker (262 kvadratmeter), Panduro Hobby (243 kvadratmeter), Sia Glass (47 kvadratmeter), Subway (185 kvadratmeter), Direkten (41 kvadratmeter), Mr Espresso (25 kvadratmeter), Simit Sarayi (150 kvadratmeter), Svea Exchange (80 kvadratmeter), en foodtruck samt en deli för kött, fisk och delikatesser (56 kvadratmeter).
Sedan förvärvet av Skärholmen Centrum 2015 har Grosvenor Europe aktivt arbetat för att stärka centrets dagligvaru- och restaurangutbud. Det senaste året har två nya dagligvarubutiker samt ett flertal restauranger och caféer öppnat, och under 2018 kommer restaurangerbjudandet utvecklas ytterligare.
Skärholmen Centrum består sedan tidigare av 98 000 kvadratmeter shopping- och restaurangyta och mer än 150 återförsäljare, med hyresgäster så som Ica, Systembolaget, H&M, G-Star, Gant och Johnells.
– Vi är mycket nöjda med de nya butikerna som passar perfekt in i vår vision om förnyandet av Skärholmen centrum – att utveckla centret till södra Stockholms nya stadskärna. Genom långsiktiga utvecklingsplaner så skapar vi levande mötesplatser med ett attraktivt utbud av restauranger, handel, service och kultur där människor vill leva, säger Carl Strufve, ansvarig för Grosvenor Europes verksamhet i Sverige.
Den nya delen av köpcentrumet öppnade för allmänheten den 23 november.
Presenteras av WeOffice
Presenteras av Pattern Geographic
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.