Image

Franskt varuhus renoverar – för 1,5 miljarder kronor

HANDEL Den franska varuhuskedjan Printemps ska bygga om sin flaggskeppsbutik i Paris. Investeringen: 1,5 miljarder kronor.
Publicerad den 11 Augusti 2008

Printemps hoppas locka till sig de rikaste av de rika turisterna, skriver Financial Times. Man sneglar på Harrods och Selfridges i London och Neiman Marcus i New York.

Redan i dag står Printemps för exklusivitet. Bland annat erbjduer man ett lag med tio personal shoppers och dessutom har man en lyxbil från Maybach som kör viktiga kunder till och från varuhuset när de ska shoppa.


- Nicklas Tollesson
nicklas@fastighetssverige.se

Ämnen

Senast från Fastighetssverige Plus

"Du är aldrig bättre än din senaste affär"

Bolag Neobo stärker upp i toppen av bolaget genom rekryteringen av Ali Ali som ny transaktionschef. För Fastighetssverige berättar han vad som lockade med att ansluta till Neobo, om sin snabba karriärsutveckling, om tiden på Rikshem, om sin syn på transaktionsmarknaden för bostäder samt om vilken nytta han har av sin karriär som fotbollsdomare.

Läs mer

Mer om Fastighetssverige Plus


Lokalnytt Lokalnytt.se - Hitta ditt nya drömkontor idag. Tusentals lediga lokaler inom hela Sverige.
Nordic Property News Nordic Property News reports the latest news from the Nordic real estate market with an international newsletter every weekday.

Mer från Fastighetssverige