Image

Center syds överlevnadsplaner

HANDEL Billiga butiker och nya märken – så ska Center Syd i Löddeköpinge överleva.
Publicerad den 13 Maj 2009

Ombyggnaden av Center Syd i Löddeköpinge inleddes 2007. Sedan var det byggkaos i två år, och svårt att hitta hyresgäster, skriver Sydsvenskan.
Dessutom har missnöjet bland de befintliga hyresgästerna varit stort.
Nu planerar Protego Real Estate en nystart för centret.

– Det finns mycket frustration över det som har hänt. Under ombyggnaden förlorade hyresgästerna många kunder. Vi måste reda ut det först innan vi kan göra en nystart, säger Maarten Vermeulen, Europachef på Protego, till Sydsvenskan.

Han är inne på att satsa på relativt billiga butiker och märken.
– Jag tror inte på dyra affärer just nu. Gina Tricot och Hennes & Mauritz går bra för att de är relativt billiga. Jag tror på billigare affärer.

Konkurrensen med Burlöv och Väla ska Center Syd möta genom unika affärer. Ett exempel är tyska skoaffären Deichmann som nyligen har öppnat på centret.

– De säljer väldigt bra. Det är det vi ska ha: märken som inte finns någon annanstans, säger Maarten Vermeulen. När de är klara med en marknadsföringsstrategi gäller det att hitta nya hyresgäster till de tomma lokalerna. Ägarna har gjort en marknadsundersökning som visar att folk vill ha en presentbutik, en blomsteraffär och en optiker på Center Syd.

Fakta/Center Syd
# Ägs av Nordic Retail Fund, som sköts av företaget Protego Real Estate Investors.

# Avkastningen i fonden går till holländska och engelska försäkrings- och pensionsbolag.

# Fastigheten förvaltas av EFM Sverige som är ett dotterbolag till Boultbee.

- Nicklas Tollesson
nicklas@fastighetssverige.se

Ämnen

Senast från Fastighetssverige Plus

Tandläkaren tar amerikanska burgarkedjan till Sverige: "Fastighetsägare kommer kräva att vi kommer"

Handel Den hajpade amerikanska hamburgerkedjan Five Guys kommer till Sverige i höst – och det gör den med hjälp av en svensk tandläkare. Noel Abdayem är serieentreprenören som står bakom NCPA Capital som har fått masterfranchise-rättigheterna för hamburgerkedjan – målet är minst 20 restauranger på fem år varav hälften i Sverige. För Fastighetssverige berättar han om varför han ger sig in i restaurangbranschen, hans långa kärlek till den amerikanska kedjan och risken han tar i att etablera ännu en hamburgerkedja på en redan överhettad marknad.

Läs mer

Mer om Fastighetssverige Plus


Lokalnytt Lokalnytt.se - Hitta ditt nya drömkontor idag. Tusentals lediga lokaler inom hela Sverige.
Nordic Property News Nordic Property News reports the latest news from the Nordic real estate market with an international newsletter every weekday.

Mer från Fastighetssverige