Rörelseresultatet uppgick under Q4 till 6,6 miljoner kronor (7,2) och för helåret till 14,1 miljoner kronor (27,2).
Resultatet efter finansiella poster uppgick under Q4 till 6.8 miljoner kronor (5,9), och helårsresultatet efter finansiella poster uppgick till 13,7 miljoner kronor (26,0).
- Det är glädjande att se resultatvändningen under kvartal 3 och 4, jämfört med första halvårets utfall. Vidtagna åtgärder i form av kostnadsanpassningar och ökade marknads- och säljaktiviter har medfört resultat med effekt både på lång och kort sikt, skriver Jeanette Saveros i vd-ordet.
- Vi har förbättrat effektiviteten under hösten men inte lyckats ta igen det vi tappade under våren. Vår internationella verksamhet har under året haft fortsatt fokus på att styra och följa upp pågående projekt. Under hösten har ett effektivt offertarbete resulterat i flera stora och intressanta projekt.
- Marknadsbearbetningen sker främst i Asien, Afrika samt Östeuropa. Hifab har närmare 40 års erfarenhet av internationella projekt vilket ger oss en bred och omfångsrik referensdatabas. 2013 togs ytterligare ett steg i strategin att för ändra fördelningen mellan offentliga och kommersiella kunder.
- 2013 resulterade i cirka 60 procent (70 procent) offentliga kunder och cirka 40 procent (30 procent) privata kunder. Långsiktig målsättning är 50/50. Det är strategiskt viktigt att ha en balanserad portfölj av kunder för att hantera marknadens svängningar.
Presenteras av WeOffice
Presenteras av Pattern Geographic
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.