För cirka ett år sedan såldes Länna Köpcentrum av IVG. Sedan den nye fastighetsägaren tillträtt fastigheten har RED i egenskap av kommersiell utvecklare arbetat med att hitta en ny kommersiell sammansättning för handelsområdet i syfte att öka attraktiviteten till området med nya varumärken som skapar mer trafik. Målsättningen är och har varit att sätta Länna på kartan som det externa handelsområdet längs riksväg 73.
Nu inleds den första etappen med en komplett omdaning avseende Media Markt- och Citygrosshuset. Huset byggs om i dess helhet och kommer sammansättas av fyra starka detaljhandelsaktörer med starkare och tydligare profilering. Varje hyresgäst kommer ha sin egen entré med en tydlig storfront. På detta sätt ska området ges en tydligare retail park-struktur.
Byggnaden avseende etapp ett kommer sammansättas av Citygross, XXL, Toys R Us, och Media Markt. Projektet kommer innefatta en kraftig ombyggnation av Citygross som möter handelsplatsen med en helt ny butik. På samma sätt byggs Media Markt om till en helt ny enhet med mer kompakt format och senare under denna höst flyttar XXL och Toys R Us in.
Arbetet med att fortsatt utveckla området fortskrider och innefattar ett omfattande profileringsarbete samt långt gångna dialoger med flera retailers. Området kommer profileras om till Länna Market som tydligare framhäver områdets sammansättning.
Presenteras av CDVI
Presenteras av Fastighetsägarna Service
Presenteras av Aros Kapital
Presenteras av Brandskyddsföreningen
Transaktioner Hur blir transaktionsåret 2025, vilka faktorer kommer ha störst påverkan för dess utvecklingen, vilka segment blir heta respektive kalla och vilken roll kommer utländska aktörer spela på den svenska transaktionsmarknaden? En panel bestående av Erik Nyman, JLL, Peter Wiman, EY, Maryrose David, Savills, och Adam Tyrcha, Newsec, ger sin bild av transaktionsåret som står för dörren.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.