Skärholmen, som har genomgått en stor förvandling under en lång tid, börjar nu färdigställas. Nya ytor öppnas successivt upp och fylls snabbt med nya butiker. När den omfattande ombyggnationen är klar i september förväntas antalet butiker ha ökat från ungefär 130 stycken till 200 stycken och antalet besökare beräknas bli uppemot 14 miljoner per år.
En rad nya varumärken för SKHLM har redan öppnat butiker i centrumet. Limited Too öppnade sin första europeiska butik i mars, Top Shop, Oasis, Warehouse, Taf och Triumph är några andra av koncepten som redan nu har etablerat sig i gallerian.
Vid den stora invigningen den 4 september kommer centrumet att ståta med det nya namnet SKHLM, vilket valdes i samråd mellan fastighetsförvaltaren EFM Sverige AB och hyresgästerna. Alla parter är mycket nöjda med valet av det nya namnet.
SKHLM The Capital of Shopping, förmedlar ett modernt och starkt uttryck och har en mycket tydlig koppling till destinationen Skärholmen, som vi tycker har ett samhälleligt och historiskt värde. Namnet pekar tydligt framåt och visar vilka vi är och vad vi har att erbjuda med vårt stora utbud och vår moderna design, säger Katja Bolander, marknadsansvarig för Skärholmens centrum.
Presenteras av Pattern Geographic
Presenteras av WeOffice
Bolag Neobo stärker upp i toppen av bolaget genom rekryteringen av Ali Ali som ny transaktionschef. För Fastighetssverige berättar han vad som lockade med att ansluta till Neobo, om sin snabba karriärsutveckling, om tiden på Rikshem, om sin syn på transaktionsmarknaden för bostäder samt om vilken nytta han har av sin karriär som fotbollsdomare.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.