– Fastighetsbranschen är okänd bland dagens unga. För att nå målgruppen måste vi kommunicera med ungdomar på deras villkor och i kanaler som de befinner sig. Genom samarbetet med Hampus hoppas vi på sikt få fler unga att bli intresserade av att jobba i den framtidsbransch vi tycker att vi är, säger Anette Nordenfelt, kommunikationschef på Fastigo.
Hampus Hedström gör ett videoinlägg på sin Youtubekanal och ett inlägg på sin Instagramsida. I båda kanalerna uppmanar Hampus sina tittare att gå in på Instagramkontot @upptack_fastighetsbranschen och delta i en tävling där det gäller att fotografera sin favoritfastighet.
– Vi hoppas att många deltar i tävlingen, men framför allt vill vi att fler unga ska få upp ögonen för vilka spännande jobb som finns i branschen. Unga vill ha trygga jobb där de känner att de kan påverka och ta ansvar. Det kan vi erbjuda, säger Anette Nordenfelt.
Enligt Fastigo har fastighetsbranschen stora behov av att rekrytera ny kompetens. De kommande tio åren behöver 11 000 nya medarbetare anställas och de som utbildas i dag på gymnasium, yrkeshögskola och högskola/universitet täcker bara 20 procent av behovet.
Tävlingen pågår mellan 9 och 22 juni.
Presenteras av Pattern Geographic
Presenteras av WeOffice
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.