Fastighetsjätten Unibail-Rodamco-Westfield Nordic inleder ett samarbete med Europas största digitala modeplattform, Zalando. Genom konceptet "Connected Retail" genererar fastighetsbolaget en ny digital försäljningskanal från köpcentrumens fysiska butiker på Zalandos plattform, med syfte att nå ut till en bredare målgrupp och därigenom utöka möjligheten till en optimerad försäljning.
För drygt fyra år sedan startade Zalando, Europas ledande plattform för mode och livsstil, konceptet Connected Retail med ändamålet att bygga en bro mellan produktefterfrågan online och utbudet offline. I dag skickar över 3000 butiker i Sverige, Finland, Danmark, Österrike, Spanien, Polen, Nederländerna och Tyskland beställningar till kunder via Zalandos plattform. Till följd av coronapandemin har den digitala utvecklingen av retail-landskapet påskyndats i snabb takt och URWs nya samarbete med Zalando ligger därför helt rätt i tiden.
– Vi är väldigt glada över att äntligen kunna berätta om vårt nya samarbete med Zalando, vilket i korthet innebär att alla butiker i våra nordiska köpcentrum ges möjligheten att ansluta sig till Zalandos Connected Retail. Tanken med satsningen är att erbjuda en enkel lösning att nå nya kunder, skapa en ny digital försäljningskanal från våra fysiska butiker och därmed kunna optimera deras försäljning, säger Louise Ryning, Director of Operations URW Nordics
– Dagens kunder vill ha en sömlös shoppingupplevelse. Framgångsrika varumärken tänker inte längre på kanaler och enheter utan är konsekvent inriktade på kundernas behov, deras vanor och livsstil. Genom Connected Retail gör vi det möjligt för fysiska återförsäljare att få tillgång till online-orienterade kunder och samtidigt stärka vår plattform. I URW Nordic har vi fått en partner som kan stödja plattformen med sin expertis och sitt goda nätverk i detaljhandels-sektorn, säger Søren Johansen, teknisk chef för Connected Retail på Zalando.
Connected Retail möjliggör för fysiska återförsäljare att tillgängliggöra sina produkter på Zalandos digitala plattform, det vill säga att om en kund beställer en produkt online kan beställningen vidarebefordras direkt till en partnerhandlare som har varan i lager. Unibail-Rodamco-Westfield verkar initialt som mellanhand och gränssnitt med återförsäljarna i sina köpcentrum, med målsättningen att effektivisera och driva på utvecklingen mot en smidig shoppingupplevelse för såväl hyresgäster som slutkonsumenter.
Presenteras av Pattern Geographic
Presenteras av WeOffice
Bolag Neobo stärker upp i toppen av bolaget genom rekryteringen av Ali Ali som ny transaktionschef. För Fastighetssverige berättar han vad som lockade med att ansluta till Neobo, om sin snabba karriärsutveckling, om tiden på Rikshem, om sin syn på transaktionsmarknaden för bostäder samt om vilken nytta han har av sin karriär som fotbollsdomare.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.