Atrium Ljungberg har i 20 års tid utvecklat Sickla från ett industriområde till en levande stadsdel med en blandning av arbetsplatser, bostäder, skolor, handel, kultur och hälsa. Idag finns cirka 400 företag etablerade i Sickla och 8 000 arbetande. Fram till 2030 väntas Sickla växa med ytterligare 7 000 kontorsarbetsplatser och 1 500 bostäder, lagom till att nya tunnelbanan till Sickla planeras vara färdigbyggd.
– Vi ser verkligen fram emot att Plantagen öppnar en pop-up här. Sickla är en snabbt växande stadsdel där det byggs både nya bostäder och arbetsplatser. Det finns en stark köpkraft i Sickla med omnejd och vi ser ett stort intresse från olika aktörer inom trädgård, hem och inredning att etablera sig här, säger Andreas Malmsäter, affärsområdeschef leasing på Atrium Ljungberg.
Plantagen har idag 43 butiker i Sverige och har sedan tidigare kompletterat med pop-up butiker. I april öppnar Plantagen en 1 800 kvadratmeter stor pop-up i Sickla. Butiken kommer ha ett brett sortiment med allt från plantor till trädgårdsredskap med betoning på säsongsprodukter.
– Sicklas strategiska läge är helt rätt för oss, med närhet till många trädgårdsintresserade husägare i Nacka. Att finnas i ett sammanhang bland andra butiker med stort fokus på hem, heminredning och trädgård är något vi värdesätter. Vi är glada över att lära känna alla Sicklabor och hoppas att pop-up satsningen ska bli starten på en långsiktig närvaro i området, säger Gunstein Hansen, Real Estate Director på Plantagen.
Presenteras av WeOffice
Presenteras av Pattern Geographic
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.