Arnrud skriver:
”Tidigare har det varit stor skepticism kring att ta in ett lågprismärke i citylägen. Men nu börjar trenden vända, fyndkedjorna börjar ta plats i stadskärnorna.
I London är den nya trenden att göra ett bra kap och få valuta för pengarna inte att köpa dyra och exklusiva varor. Ett exempel är Primark, en lågprisbutik inom mode som sedan några år tillbaka etablerat en stor butik på Oxford Street. Butiken har blivit mycket framgångsrik och därmed förvånat många skeptiker. Samma trend börjar vi se i Sverige - nya koncept har etablerat sig i stadskärnorna och flera är på väg in till galleriorna. Trenden går från uppskalade butiker till butiker som erbjuder ”value for money” och fynd.
Många av de nyare galleriorna vill vara i framkant och erbjuda ett unikt koncept. Det kan vara lyckat om man ser till att inkludera och inte exkludera kunder. Viktigt att bilden är tydlig, att man är väl medveten om vilken konsumentplattform som man till slut kommer att stå på. Det är de som är kunderna.”
Läs hela krönikan i Fastighetssverige # 2 2012. Klicka här för hela magasinet som e-tidning. Pernilla Arnrud Melins krönika hittar du på sidorna 40-41.
På CBRE är vår passion att leverera marknadsledande fastighetsrådgivning som gör det möjligt för våra kunder att blomstra – i hela världen.
CBRE Group Inc. är världens största företag inom fastighetsrådgivning med huvudkontor i Los Angeles, USA. Företaget har runt 80 000 anställda och fler än 450 kontor som stödjer fastighetsägare, investerare samt hyresgäster över hela världen.
CBRE i Sverige erbjuder strategisk rådgivning inom – fastighetstransaktioner, hyresgästrepresentation, förvaltning, uthyrning och utveckling, samt värdering. Vi arbetar även med res...
Presenteras av Pattern Geographic
Presenteras av WeOffice
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.