Pop-up-butiker har varit ett sätt för Vasakronan att göra plats för alternativa aktörer somannars kan ha svårt att synas på traditionella handelsarenor. Det kan vara företag som villtesta ett nytt koncept eller förstärka en kampanj, webbshoppar som går från online till IRL (in real life) eller varumärken som saknar egna butiker och som vill exponera sig för en bredareallmänhet under en begränsad tid.
– Som fastighetsägare har vi ett ansvar i att bidra till en levande och attraktiv stadsmiljö. Dethär är ett sätt att skapa unika händelser och variation i våra handelsstråk. Både besökareoch aktörer vinner på pop-up-konceptet, säger Jesper Örtengren, affärsutvecklingschefHandel på Vasakronan.
– Smart & klart svarar mot företags behov av enkelhet och besvärsfrihet när det gällerkontoret. I ett Smart & klart-kontor kan hyresgästen i princip flytta in samma dag som avtaltecknas. Genomtänkt och nyrenoverat till toppskick, fullt inrett och utrustat. Enklare än såblir det inte, säger Jesper Örtengren.
Det är den kraftigt ökande efterfrågan på tillfälliga ytor som fick Vasakronan att bredda sittutbud till att även erbjuda korttidslokaler. Och just den tidsbegränsande aspekten gavupphov till att foga ihop Pop-up med Smart & klart.
– Har du bara öppet i två veckor kan det kännas övermäktigt att behöva krångla medkassaapparater och betallösningar. Det här öppnar dörrar för fler aktörer att testa roliga ochintressanta koncept. Det passar även bra med vår erfarenhet, att konsumenterna kräverförändring och nya upplevelser.
Presenteras av WeOffice
Presenteras av Pattern Geographic
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.