Modeföretaget Desigual hade en genomsnittlig tillväxt på 60 procent förra året.
I dag slår man upp dörrarna till den första butiken i Sverige, i Täby Centrum.
- Varumärket har stark attraktionskraft för konsumenter och den strålande ekonomiska utvecklingen vi sett internationellt gör dem till en riktig drömhyresgäst, säger Katherine Rutter, centrumchef i Täby Centrum.
Desigual har utmärkt sig världen över med sin färgsprakande och arbetade design och är idag en etablerad aktör i den internationella modevärlden. Varumärket har gjort stor succé i modestäder som New York, London och Paris och finns bland annat representerat på världens mest prestigefulla varuhus som Galeries Lafayette, El Corte Ingl´s och Macy´s.
Varumärket vänder sig till en bred målgrupp - barn, ungdom och vuxna. Desigual har idag en omsättning på cirka 162 miljarder kronor och säljs i 5 000 butiker i 65 länder runt om i världen. Under 2010 är målsättningen att finnas i 7 900 butiker i 70 länder, vilket visar på företagets snabba expansionstakt. Etableringen i Täby Centrum är första steget in på den svenska marknaden.
Inom en femårsperiod vill man ha 40 butiker på de bästa lägena.
- Täby Centrum är precis som Desigual unikt. Centrumet har en mycket intressant kundgrupp och mix av märken, det är därför vi valt just detta läge till starten av vår Sverige-etablering, säger Christer Wallin, ansvarig för Desiguals svenska butiksetableringar.
Presenteras av Technogym
Bolag Logistea presenterar under onsdagen sin rapport för första kvartalet 2025. Både den och den tillhörande presentationen andas expansionsvilja. – Vi fortsätter att äga en portfölj med stabila intäkter och vi fortsätter att expandera företaget, säger vd Niklas Zuckerman.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.