Modeföretaget Desigual hade en genomsnittlig tillväxt på 60 procent förra året.
I dag slår man upp dörrarna till den första butiken i Sverige, i Täby Centrum.
- Varumärket har stark attraktionskraft för konsumenter och den strålande ekonomiska utvecklingen vi sett internationellt gör dem till en riktig drömhyresgäst, säger Katherine Rutter, centrumchef i Täby Centrum.
Desigual har utmärkt sig världen över med sin färgsprakande och arbetade design och är idag en etablerad aktör i den internationella modevärlden. Varumärket har gjort stor succé i modestäder som New York, London och Paris och finns bland annat representerat på världens mest prestigefulla varuhus som Galeries Lafayette, El Corte Ingl´s och Macy´s.
Varumärket vänder sig till en bred målgrupp - barn, ungdom och vuxna. Desigual har idag en omsättning på cirka 162 miljarder kronor och säljs i 5 000 butiker i 65 länder runt om i världen. Under 2010 är målsättningen att finnas i 7 900 butiker i 70 länder, vilket visar på företagets snabba expansionstakt. Etableringen i Täby Centrum är första steget in på den svenska marknaden.
Inom en femårsperiod vill man ha 40 butiker på de bästa lägena.
- Täby Centrum är precis som Desigual unikt. Centrumet har en mycket intressant kundgrupp och mix av märken, det är därför vi valt just detta läge till starten av vår Sverige-etablering, säger Christer Wallin, ansvarig för Desiguals svenska butiksetableringar.
Presenteras av Pattern Geographic
Presenteras av WeOffice
Bolag Neobo stärker upp i toppen av bolaget genom rekryteringen av Ali Ali som ny transaktionschef. För Fastighetssverige berättar han vad som lockade med att ansluta till Neobo, om sin snabba karriärsutveckling, om tiden på Rikshem, om sin syn på transaktionsmarknaden för bostäder samt om vilken nytta han har av sin karriär som fotbollsdomare.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.