– Vi är jätteglada att med Designtorget och den nya H&M butiken kunna stärka utbudet inom heminredning och design i Gränbystaden, säger Veronica Rudfelt, leasing manager på Atrium Ljungberg.
– Nu när vi expanderar tittar vi främst på lägen där vi ser långsiktig tillväxt och där vi redan är starka via vår e-handel. Uppsala är en stad som detta stämmer in på och vi tror mycket på Gränbystaden, säger Designtorgets vd Emma Klintbo Klingspor.
– Vi ser fram emot att kunna ge våra kunder en ännu bättre och integrerad shoppingupplevelse på H&M i Gränbystaden. Våra fysiska butiker är fortfarande mycket viktiga för oss och vi kommer fortsätta att investera i dem runt om i landet under de kommande åren, säger Therese Gunnarsson, Expansion Manager region North Europe på H&M.
Gränbystaden och närliggande områden är en expansiv del av Uppsala som beräknas vara helt integrerad med innerstaden inom några år. Här pågår utveckling av såväl bostäder som kontors-fastigheter, idrottsanläggningar och vård. Gränbystaden har ungefär 160 butiker, service och restauranger. Handelsplatsen omsätter drygt 3,5 mdkr och har cirka 10 miljoner besökare varje år.
Presenteras av Fastighetsägarna Service
Presenteras av Brandskyddsföreningen
Presenteras av Aros Kapital
Presenteras av CDVI
Transaktioner Hur blir transaktionsåret 2025, vilka faktorer kommer ha störst påverkan för dess utvecklingen, vilka segment blir heta respektive kalla och vilken roll kommer utländska aktörer spela på den svenska transaktionsmarknaden? En panel bestående av Erik Nyman, JLL, Peter Wiman, EY, Maryrose David, Savills, och Adam Tyrcha, Newsec, ger sin bild av transaktionsåret som står för dörren.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.