Servicekontoret i Falun erbjuder vägledning och service i tjänster från Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Skatteverket och Pensionsmyndigheten. I valet av ny lokal var större ytor med förutsättningar för ett modernt arbetssätt och möjligheten att inrymma fler medarbetare och besökare två viktiga faktorer.
– Det centrala läget och lokalens planlösning gjorde att vi snabbt kände oss säkra på att detta var en jättebra utgångspunkt för det nya servicekontoret. Vår verksamhet växer och vi behöver ytor som kan utvecklas. Grundidén med servicekontoren är att kunderna ska erbjudas kvalitativ och lättillgänglig service för flera myndigheter på ett och samma kontor, säger Stefan Holgersson, lokalförsörjare på Statens servicecenter.
I energiprojektet kommer Diös att installera fjärrvärme, fjärrkyla samt sätta in energieffektiva ventilationsaggregat och styrsystem. Ambitionen är också att montera en solcellsanläggning på taket. Insatserna beräknas förbättra byggnadens totala energiprestanda med cirka 45 procent.
– I samband med utvecklingen av Statens servicecenters blivande lokaler tar vi ett energimässigt helhetsgrepp om byggnaden. Båda projekten görs med fokus på hyresgästens långsiktiga välmående. Utformningen av det nya servicekontoret sker utifrån myndighetens behov och önskemål, och med smarta lösningar för att de ska kunna trivas och växa över tid. Vi är väldigt glada över att välkomna Statens servicecenter som ny hyresgäst hos oss, säger Stefan Carlsson, kommersiell förvaltare, Diös Falun.
Presenteras av Pattern Geographic
Presenteras av WeOffice
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.