– Vi vill göra om Hansa till litet vad det var, säger Areims vd Therese Rattik till Sydsvenskan.
Målgruppen sägs vara kunder som är "medvetna, ganska köpstarka och kvalitetsmedvetna, mellan 25 och 60 år".
Utbudet ska vara väldigt brett, men med dragning åt lyxigare "high street shopping" (kvalitet på fina gatan).
- Men vi siktar inte på Gucci och Prada. Vi tänker bygga vidare på de varumärken som vi redan har och något som inte finns någon annanstans, säger Rattik.
Första etappen i ombyggnaden inleds i höst då hela nedre plan i NK-delen stängs i ett år för ombyggnad.
Andra etappen inleds hösten 2016. Då byggs markplanet och andra våningen om, liksom gallerian bort mot Gustav Adolfs torg, skriver Sydsvenskan.
Hansa består av två fastigheter om totalt 40 500 kvadratmeter varav 13 700 kvadratmeter butiksyta, 9 200 kvadratmeter kontor, 9 400 kvadratmeter garage, 5 400 kvadratmeter bostäder samt 2 800 kvadratmeter utbildningslokaler.
Areim Fond II köpte fastigheten av Briggen för 609 miljoner kronor.
Presenteras av WeOffice
Presenteras av Pattern Geographic
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.