Shoppinggatorna ska heta Stationsgatan, Konstgatan, High Street, Välgången och Triangelpromenaden.
Efter utbyggnaden kommer Triangeln att ha 150 butiker, restauranger och caféer och totalt 35 000 kvadratmeter uthyrbar yta. Nya Triangeln har utformats på ett sätt som tilltalar de människor som trivs i citymiljö. Inredning och färgval har utformats för att passa den urbana shopparen.
- Triangeln är unikt genom att det ligger mitt i stan och samtidigt är enkelt att ta sig till med egen station och bra parkeringsmöjligheter. Triangeln är en handelsplats där man kommer att trivas och vilja återvända, säger Arne Johansson, centrumchef på Triangeln.
Triangeln är innerstadens största handelsplats med ett stort utbud och varierad service. Triangeln blir en integrerad del av staden med närhet till lokaltrafik och för gående ligger det mitt i city. Dessutom erbjuds bra parkeringsmöjligheter med mer än 900 P-platser.
För de konstintresserade fanns även konstnären och Triangelnbon Tonie Roos på plats.
Hennes färgstarka målningar pryder pelarna i nya ingången från Friisgatan till Triangeln.
Anders Kjellin, Regionchef Syd Vasakronan, Ulrika Lindmark, NCC och Arne Johansson, Centrumchef Triangeln höll ett kort invigningstal och därefter öppnades portarna till den nybyggda delen.
När butikerna öppnades vid den nya entrén mot station Triangeln strömmade nyfikna in.
Fastighetsmarknadsdagen Jönköping För drygt 15 år sedan grundade Ivan Martic, uppvuxen i Vaggeryd, IM Vision efter sitt UF-företag i skolan. Idag är det ett av Sveriges ledande företag inom uthyrning och försäljning av LED-skärmar. 2023 blev han utsedd till årets unga företagare i Jönköpings län. Samma år förvärvades majoriteten av företaget av ett investmentbolag. På Fastighetsmarknadsdagen i Jönköping berättar han om sin resa och om sin filosofi när det gäller företagande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.