Den franska sportkedjan Decathlon öppnar sin nya flaggskeppsbutik i Westfield Mall of Scandinavia. Decathlon har under sin relativt korta tid på den svenska sportscenen hunnit bli en uppskattad aktör inom av sport-och livsstilsartiklar och storsatsar därför nu vidare på landets fjärde butik. Genom butiksöppningen i Westfield Mall of Scandinavia vill köpcentrumet fortsätta optimera sitt breda butiksutbud ytterligare.
– Sport och livsstil är en viktig och prioriterad del i Westfield Mall of Scandinavias butiksmix och vi kan se att efterfrågan av den här typen av varumärken ständigt ökar bland våra besökare. Genom öppningen av Decathlons nya flaggskeppsbutik vill vi optimera vårt kunderbjudande, stärka vår internationella karaktär och attrahera ännu fler besökare, säger Lars-Åke Tollemark, Managing Director för Unibail-Rodamco-Westfield Nordic.
Bolag Niam har ett fått ett fint kvitto på sin värdeskapande strategi i försäljningen av handelsområdet Bernstorp till Svenska Handelsfastigheter. Efter affären berättar Rikard Henriksson, Managing Partner på Niam, om möjligheten till nya avyttringar, synen på retailsegmentet, var man helst gör nya investeringar och statusen för transaktionsmarknaden.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.