Rekryteringen av Charlotte Petzell är en del i Sernekes satsning på ett eget bostadskoncept. Hon ska arbeta med att starta upp försäljnings-och marknadsarbetet för Sernekes egna bostäder.
– Det blir roligt och utmanande att vara med från början och definiera produkten och ta fram de verktyg som krävs för att kommunicera den. Det är extra spännande att Serneke är ett expansivt och nytänkande bolag med varierande projekt som sticker ut, inte minst Karlatornet och hela Karlavagnsplatsen, säger Charlotte Petzell.
Hon har tidigare arbetat med marknadsföring, försäljning och kommunikation på Sodexo och har de senaste fem åren varit marknadsansvarig inom JM Region Väst. Hon har erfarenhet av hela försäljningsprocessen för ett bostadsprojekt – från marknadsanalys i tidigt skede fram till inflyttningsklara bostäder
– Charlottes kompetens är ovärderlig när vi nu ska starta upp vårt egna bostadskoncept. Vi kommer fortsätta utmana jättarna i branschen, även inom bostadsutveckling, säger Patrik Lindström, vd för Serneke projektutveckling.
Bolag Niam har ett fått ett fint kvitto på sin värdeskapande strategi i försäljningen av handelsområdet Bernstorp till Svenska Handelsfastigheter. Efter affären berättar Rikard Henriksson, Managing Partner på Niam, om möjligheten till nya avyttringar, synen på retailsegmentet, var man helst gör nya investeringar och statusen för transaktionsmarknaden.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.