– Jag ser verkligen fram emot att tillsammans med Riksbyggens fantastiska medarbetare arbeta för att stärka varumärket ytterligare och utveckla verksamheten. Riksbyggen är ett tydligt värderingsstyrt företag med ett långsiktigt hållbarhetsarbete och goda kundrelationer. Det är en ny bransch för mig och jag hoppas att jag kan tillföra lika mycket som jag lär mig, säger Jenny Dingertz.
Tidigare har hon arbetat inom besöksnäringen och har bland annat haft uppdrag som vd på Wenngarn och hotelldirektör på Bosön. Uppdragen har varit att utveckla både fastigheter och verksamheter samt genomföra förändringsresor. I grunden har hon en civilekonomexamen med inriktning på marknadsföring.
Marknadsområde Norrköping omfattar städerna Norrköping, Söderköping, Västervik och Finspång med omnejd. Kunderna består av både bostadsrättsföreningar och andra fastighetsägare, totalt cirka 140 uppdragsgivare. Sammanlagt arbetar cirka 100 anställda inom marknadsområdet plus ett antal säsongsanställda varje sommar.
Bolag Sparbössan är väldigt selektivt som fastighetsbolag: Fastigheterna i portföljen bör ha ett kulturhistoriskt eller arkitektoniskt värde. Så när vd Sara Östmark pratar om att bolaget är inne i en "tillväxtresa", ja, då är det tillväxt på egna villkor och i egen takt. – Det handlar om vilken typ av organisation man vill jobba i, berättar hon för Fastighetssverige.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.