Pinkroom är ett butikskoncept som lanserades under förra året och erbjuder produkter inom hårvård, parfym, kosmetika, hem och mode.
Butiken kommer att hålla en stor variation av varumärken där kunderna kan förvänta sig inslag av Ralph Lauren, Hollister, Victoria’s Secret, Michael Kors, Juicy Couture, Redken, Tigi med flera. Konceptet riktar sig till mode- och trendkänsliga ungdomar.
- Det som är mest spännande med konceptet är att våra butiker aldrig förblir statiska och likriktade. Vi jobbar ständigt med att förändra, förnya och förbättra Pinkrooms sortiment, butiksutformning och produktutbud, berättar Morris Sahin, grundaren till konceptet.
- Jag vill att våra gäster alltid ska få en upplevelse när de besöker Pinkroom och det senaste och mest trendiga ska alltid finnas i våra butiker först.
- Det här är ett fantastiskt koncept som vi tror mycket på. Konceptet riktar sig främst mot unga tjejer och det är en grupp som är väldigt aktiva inom sociala medier, vilket är kanaler som vi gillar att synas i med Linden Köpcentrum. Naturligtvis ligger det även i vår strategi att fånga upp och knyta den unga och modemedvetna kunden till Linden, så att de kunderna får till vana att shoppa sitt mode hos oss. Då passar Pinkroom perfekt, berättar Alexander Gil, kommersiell förvaltare på Fastighets AB L E Lundberg.
Pinkroom öppnar i slutet av månaden.
Bolag Det saknas inte byggklar mark eller detaljplaner, om man får tro Wallenstam. Enligt bolagets vd Hans Wallenstam har bolaget många projekt som skulle kunna dras igång här och nu – men det råder fortfarande en stor osäkerhet kring huruvida alla led i entreprenörskedjan är tillräckligt pålitliga. – När det gäller byggen idag så är vi väldigt noggranna: vi gör bakgrundskontroller på alla entreprenörer för att säkerställa att de inte har något kriminellt för sig och för att vara säkra på att de har ekonomi för genomförandet.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.