- Att New Yorker valt att etablera en 900 kvadratmeter stor butik här visar hur attraktivt Frölunda Torg är som butiksläge. När den öppnar första kvartalet 2010 blir detta en av torgets största modebutiker, säger centrumchefen David Schongin.
New Yorker är inriktad på ungt mode med varumärken som Fishbone, Fishbone Sister, Smog, Amison och Censored Underwear. Man har drygt 700 butiker i 27 länder, varav tio i Sverige och butiken på Frölunda Torg blir den första i Göteborgsregionen.
- Vi tycker att Frölunda Torg är intressant för att det är som en egen stad och ett eget marknadsområde. Här finns ett brett utbud av butiker och köpcentrumet är populärt med många unga besökare, säger Angela Fischera, etableringsansvarig på New Yorker.
Frölunda Torgs totala om- och tillbyggnad i siffror:
Ombyggnad befintliga handelsytor: 36 500 kvadratmeter.
Tillkommande handelsytor: 26 000 kvadratmeter.
Tillkommande kontorsytor: 2 000 kvadratmeter.
Tillkommande bostadsytor: 23 000 kvadratmeter.
Tillkommande parkeringsplatser: 650 stycken.
Etapp 1 (av 3) beräknas vara färdig år 2011.
Presenteras av Pattern Geographic
Presenteras av WeOffice
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.