I en tid där många talar om butiksdöd och stenhård konkurrens går Newport mot strömmen och investerar i nya och större affärslokaler för att kunna leverera en unik upplevelse. Kunderna möts av miljöer som talar till alla sinnen med en palett av doft, musik och inredningsinspiration utöver det ordinära.
Det djärva budskapet "The death of retail is overrated" är ett sätt att väga upp alla uttalanden om en kommande katastrof inom detaljhandeln. Det är också ett statement från Newports sida, om att de butiker som levererar sanna upplevelser för besökaren blir överlevare i i det långa loppet.
– Så fort besökaren tar steget in på Newport ska känslan vara att hon eller han lika gärna skulle kunna befinna sig på Regent Street i London, eller varför inte på Rodeo Drive i Hollywood? Vi erbjuder noga utvalda inredningsdetaljer från världens alla hörn, både som dekoration och i vårt unika produktutbud. I vår nya Norrköpingsbutik kommer det till exempel finnas butiksinredning i form av en gammal gigantisk fartygslampa från det engelska hangarfartyget Hercules Anno 1945, säger Newports vd och ägare Bo-Wilhelm Horndahl.
Med en lokalyta på 350 kvadratmeter, och en investering på sex miljoner kronor är Newport i Norrköping den näst största av Newports sju butiker. Den största, som är på över 900 kvadratmeter, finns på varuhuset NK i Stockholm.
– Satsningen på den nya butiken stärker Newports ledande position som en unik inredningskedja med både egendesignade möbler och inredningsdetaljer samt exklusivt utvald inredning från varumärken i det övre premiumsegmentet, säger Bo-Wilhelm Horndahl.
Newport i Linden köpcentrum slår upp portarna i dag men redan nu pågår arbetet med Newports nästa stora satsning: I mars nästa år utökar bolaget ytterligare och öppnar en butik i femstjärniga Nobu Hotel i Marbella i Spanien.
Presenteras av WeOffice
Presenteras av Pattern Geographic
Bolag Slättö, har genom logistik- och industri-teamet Evolv, gjort sina första förvärv inom lättindustri i den nyetablerade fonden Slättö Value Add III. Lars Axelsson, vd för Evolv, berättar för Fastighetssverige om premiärförvärven och hur man vill fortsätta växa samt hur han ser på framtiden och konkurrensen inom lättindustrisegmentet.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.