Dessutom öppnar varumärket Superdry en flaggskeppsbutik på 800 kvadratmeter.
Även Starbucks storsatsar och öppnar ett 250 kvadratmeter stort koncept i två våningsplan, det första i sitt slag i ett svenskt köpcentrum.
Samtliga tre koncept väljer att lansera flaggskeppsbutiker med åtta meter höga butiksfronter.
Unibail-Rodamco har också tecknat kontrakt med Claire´s, Indiska, Kicks,Volt, Odd Molly,Top-Toy,Kappahl,Pandora,Gant,Bikbok,Espresso House,Sook,Systembolaget,Thomas Sabo,Cubus, Dressman och Carlings.
– Ju längre fram i processen vi kommer desto fler väldigt intressanta koncept väljer Mall of Scandinavia. Vi ser också att många av de som väljer att etablera sig här satsar lite extra. Många väljer till exempel att etablera sina första eller största butiker här och flera kommer att sjösätta helt nya koncept, säger Lars-Åke Tollemark, vd för Unibail-Rodamco i Norden.
Sverige Max Barclay, med titlarna vice vd, Nordenchef och chef för Newsecs nordiska rådgivningsverksamhet, sätter fingret i luften och spanar om hur 2024 utvecklar sig, vilket segment som är hetast just nu och hur de som rådgivare kan dra fördel av utvecklingen av artificiell intelligens, AI.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.