- Vi ser en allt bredare acceptans för det här sättet att köpa tjänster både bland konsumenter och hantverkare. I nuläget förmedlar vi jobbförfrågningar för nära 100 miljoner i månaden och sedan start har vi bland annat förmedlat över 1 300 badrumsjobb, med en snittbudget på 79 000 kronor per badrum. Det här är alltså knappast någon marginalföreteelse längre och vi ser stora utvecklingsmöjligheter, både i Sverige och internationellt, säger Johan Leth, VD för BraByggare AB.
Mattias Pettersson, PMP Bygg, är en av hantverkarna som har varit med längst på Bra Byggare:
- Jobbflödet på tjänsten har ökat hela tiden och idag tar vi c:a hälften av våra arbeten via BraByggare. Vi kan lättare välja de jobb som passar oss och får en enklare logistik och kan koncentrera oss på jobbet. Vi ser även en stor nytta i att det är lättare att planera framåt och få en jämn beläggning även när man växer och har nyanställda.
Det sker även en kvalitetskontroll av hantverkarna på BraByggare. En kreditupplysning tas på alla medlemmar där bl.a. moms, F-skatt och organisationsnummer kontrolleras. Dessutom betygssätts hantverkarna baserat på tidigare utförda arbeten. Betygssättningen gynnar duktiga hantverkare som kan konkurrera med kvalitet istället för pris. Konsumenter kan enklare och säkrare söka efter hantverkshjälp och hantverkare kan på ett effektivare sätt hitta rätt uppdrag och öka sina intäkter. Båda parter är vinnare och får det lättare att hitta varandra. Konceptet kan liknas vid en sorts byggdejting.
BraByggare ser för närvarande över möjligheterna att expandera till nya geografiska marknader.
- Tjänstemarknadsplatser är ett kraftigt växande område i de flesta europeiska marknader. Vi ser betydande möjligheter till expansion på vårt område in i andra marknader och vi vet även att flera av de befintliga spelarna nere i Europa förbereder etablering i flera länder, avslutar Johan Leth.
Presenteras av Fastighetsägarna Service
Presenteras av WeOffice
Presenteras av Fastighetsägarna Service
Presenteras av Brandskyddsföreningen
Presenteras av CDVI
Karriär En stor profil på den nordiska fastighetsmarknaden är ledig och letar efter nästa uppdrag. I och med försäljningen av DEAS Asset Management till Fokus Nordic valde Rikke Lykke, vd för DEAS Group, att lämna koncernen. Hon berättar om framtidsplanerna, tiden inom koncernen och arbetet med avyttringen.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.