– Etableringen av butiken är ytterligare ett bevis på att Skärholmen är södra Stockholms stadskärna. Varumärket Lego är en i raden av internationella aktörer som har valt att etablera sig i Skärholmen, bland andra Afound, JD-Sport, Normal, Pandora, Foot Locker och Rituals, säger Carl Strufve, Director Nordics på Grosvenor Europe.
Lego Gruppen öppnar butiken i det centrala kvarteret i Skärholmen Centrum. Kvarteret ges för närvarande en ny fasad för att återskapa dess egna identitet. Detta är en del i det övergripande arbetet med att förädla allmänna ytor och återskapa centrumets kvartersuppbyggnad samt att stärka stadskänslan.
– I vår nya butik i Skärholmen kan användare inspireras av oändliga lekmöjligheter. Åldern spelar ingen roll, i vår butik finns det något för alla. Butiken är ett fantastiskt tillskott till vår växande portfölj i Sverige och gör det möjligt för oss att nå ut till ännu fler barn på den svenska marknaden, säger Alision Woods, Scandinavia District Senior Manager för Lego Gruppen.
Lego Gruppen har i processen med att hitta rätt plats för den nya butiken haft stöd av fastighetsrådgivningsföretaget Cushman & Wakefield.
– Vi är jättestolta att få arbeta med Lego Gruppens expansion på den svenska marknaden och öppningen i Skärholmen är en naturlig del i den fortsatta expansionen. Lego Gruppen får ett väldigt bra och starkt läge mitt i Skärholmen centrum och kommer att bli en färgstark destination för alla åldrar, säger Mats Toso på Cushman & Wakefield.
Cushman & Wakefield är ett ledande globalt fastighetsrådgivningsföretag som genom att omsätta idéer i handling, levererar betydande värde till fastighetsägare, investerare och hyresgäster. Cushman & Wakefield är bland de största fastighetstjänsteföretagen med 51 000 anställda på cirka 400 kontor i 70 länder. Under 2018 hade företaget en omsättning på 8,2 miljarder USD och ett tjänsteutbud som omfattar property-, facilities- och project management, uthyrning, capital markets, värdering och andra tjänster. För mer information, besök www.cushmanwakefield.om eller följ @Cus...
Presenteras av Technogym
Bolag Resona kan – och har – ambitioner på att växa. Metoden för hur de tar byggrätter till färdigställda bostäder har visat sig funka. Inte minst är den fortsatt höga produktionstakten under dessa tuffa år ett bevis på att de hittat en modell som funkar, när andra har haft svårt att komma till skott. Det säger grundaren Sam Giertz. Samtidigt så fortsätter den innovativa resan i ett samarbete med två storbolag som kan ge stora fördelar framöver.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.