Retail Awards är den svenska detaljhandelns pris. Bakom arrangemanget står bland andra Dagens Handel och Svensk Handel.
I går kväll hölls Retail Awards-galan på Cirkus i Stockholm.
Kungsmässan i Kungsbacka utsågs till Sveriges bästa köpcentrum.
Juryns motivering löd: "Ett bra utbud och snygg design i kombination med en långsiktig marknadsföring gör detta köpcentrum till en värdig vinnare."
Ingemar Nilsson, vd i Fastighetsägaren Aranäs AB förklarar i Dagens Handel varför Kungsmässan är det bästa köpcentret:
– Tack vare ett konsekvent och målmedvetet utvecklingsarbete under de senaste två åren, där vi har breddat utbudet och fått in 20 nya varumärken i huset. 2007 ökade vi besökarantalet med 24 procent och omsättningen med elva procent.
Den 13 mars öppnar Clas Ohlson i Kungsmässan på 1500 kvadratmeter.
– Då tillför vi ett nytt sortiment och ny yta. Sedan ska vi långsiktigt förbättra trafik- och parkeringssituationen. På sikt ska vi öka antalet parkeringsplatser med 200-500 stycken, säger Ingemar Nilsson.
Övriga vinnare på Retail Awards 2008:
Årets butik: Paus Ljud och Bild.
Bästa butikssäljare: Ingeborg Autried, NK Manlig Depå, Stockholm.
Bästa kedja: Gina Tricot.
Årets inredningsidé: Gooh.
Årets komet: Odd Molly.
Bästa säkerhetslösning: Coop Nära.
Årets medvetna butik: Norrgavel.
Årets e-handel: Stadium.
Bäst på ny teknik: Hennes & Mauritz.
Bolag Ett tråkigt år. Det är vd Stefan Dahlbos utblick för marknaden 2024 som han delger på presentationen av första kvartalet för Fabege. Stora utflyttningar och långa hyresförhandlingar är två av de faktorerna som han ser med oro på.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.