Den nya butiken i Femman i Nordstan ingår i Granits mindre butikskoncept.
– Vår ambition är att skapa butiker där det är roligt och inspirerande att handla vackra hållbara och funktionella saker. Genom att etablera oss i den inspirerande miljö som Femman nu utvecklas till gläds vi åt att kunna nå riktigt många kunder med vårt härliga erbjudande, säger Granits vd Katarina Grapengiesser.
Till våren får Granit sällskap av bland annat H&M Home medan varumärken som Victoria’s Secret och Kicks utökade flaggskeppsbutik gör entré redan under hösten. Även Paolo Robertos restaurangkoncept Pane Fresco öppnar senare i höst.
– Granit är ett starkt tillskott till Femmans inredningssortiment och bidrar med en kreativ guldkant på vardagliga bestyr. Med sitt centrala läge och breda utbud ska Femman vara en lustfylld shoppingupplevelse för alla, och Granit passar perfekt in i den visionen, säger Cathrine Söderström, affärsutvecklingschef för butik på Femman i Göteborg.
Bolag Två nya bolag, en ny storägare och steg framåt för målet om att sänka skulderna är några av de delar som glädjer Leiv Synnes med det första kvartalet för SBB. Kort sagt så innebär det att strategin för att åter föra bolaget tillbaka till finansiell stabilitet börjar ge effekt.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.