Hösten 2015 öppnar Hemköp en helt ny butik i Solna Centrum, genom att byta läge och expandera. Den nya butiken, som baseras på Hemköps senaste butikskoncept, har mycket hög ambitionsnivå och omfattar totalt 2 300 kvadratmeter.
Med den nya butiken möter man kundernas behov och efterfrågan genom ett attraktivt och prisvärt sortiment med bland annat eget konditori, delikatessdisk, fullskaligt restaurangkök och postombud.
Tillgängligheten blir smidig både om man kommer till fots eller är bilburen, då butiken har två entréer varav den ena direkt från parkeringen på Solnavägen.
- Vi satsar stort på att förenkla vardagen för våra kunder. Förutom ett stort basutbud fokuserar vi på bra färskvaror, ett brett sortiment av färdigmat, det lilla extra i delikatessdisken och allt självklart till ett bra pris. Butiken kommer också att erbjuda en högkvalitativ MSC-märkt fiskdisk, säger Tomas Jäderberg, butikschef på Hemköp Solna Centrum.
Effektivitet och närhet är två viktiga ledord i Solna Centrums strategi. Här samlas butiker och restauranger med service som vårdcentral och tandläkare. En viktig komponent är även den kommunala verksamheten såsom Solna stadshus och det välbesökta biblioteket. Solna är en av Sveriges snabbast växande städer, både i form av nyinflyttade invånare och det utökande antalet arbetsplatser. Detta ökar kraven på service och utbud.
- Hemköp är en av våra viktigaste ankarbutiker, och genom denna satsning fortsätter Solna Centrum att stärka sin profil som Solnas stadskärna. Vi är det självklara valet för de som bor och arbetar i närområdet, och erbjuder våra kunder en effektiv plats för att göra sina vardagliga inköp och ärenden, säger Pamela Persson, Centrumchef i Solna Centrum.
Solna Centrum har utvecklats starkt de senaste åren, närmast genom etableringar såsom Indiska, Picard, Stockholms Stadsmission och Folktandvården. Ytterligare en förstärkning av utbudet är att vänta, då Hemköps nuvarande lokal kommer att anpassas för att kunna ta emot ytterligare hyresgäster inom modesegmentet, för att bredda det befintliga utbudet.
Presenteras av Pattern Geographic
Presenteras av Quandify
Bolag Pandox vd, Liia Nõu, gjorde vid presentationen av senaste kvartalsrapporten klart att man letar efter förvärv, främst inom de tre starka marknader man redan går bäst i: Storbritannien, Norden och Tyskland. – Det senaste förvärvet hade en sjuprocentig yield så det är det vi siktar på, säger Pandox-vd:n.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.