Image
Mikael Röjdemark.
Mikael Röjdemark. Bild: Hembla

Hembla och Victoria Park inrättar hyresgästombudsman

Bolag Hembla och Victoria Park inrättar en hyresgästombudsman, vars särskilda uppdrag blir att stötta hyresgäster i kontakten med bolagens förvaltningsorganisationer. Ett viktigt uppdrag blir att hjälpa hyresgäster i komplicerade ärenden samt att ännu tydligare lyfta fram hyresgästens perspektiv i bolagens dagliga förvaltning av sina bostadsområden.
Publicerad den 5 November 2021

Under januari 2022 förenas Hembla och Victoria Park under det gemensamma varumärket Victoriahem. Mikael Röjdemark, idag förvaltningschef på Hembla och blivande förvaltningschef på Victoriahem, ser den nya rollen som ett sätt att stärka bolagens kundservice:
– Vi förvaltar våra områden med fokus på upprustning, kund samt bosociala insatser. Vi har redan idag ett starkt kundfokus i vår förvaltning där vi arbetar med att förbättra sådant som tillgänglighet, bemötande och återkoppling. Vi vill hela tiden bli bättre och våra årliga kundundersökningar visar att vi har en förbättringspotential vad gäller vår service. Hyresgästombudsmannen blir en person som våra hyresgäster kan vända sig till för att lämna synpunkter eller för att få extra stöd med sitt ärende. Det kan exempelvis röra sig om synpunkter på vårt bemötande eller att man inte är nöjd med den service man fått av vår förvaltning, säger Mikael Röjdemark.

Hyresgästombudsmannen blir en oberoende funktion som kommer att rapportera direkt till ledningsgruppen. Inrättandet av en hyresgästombudsman blir en viktig signal både internt och externt att servicefrågan och kundnöjdhet är högt prioriterade områden i bolagen.
– Vår målsättning är att samtliga hyresgäster ska vara nöjda med oss som hyresvärd och den service vi ger. Hyresgästombudsmannen kommer framförallt att finnas till för att stötta våra hyresgäster, men det blir också en påminnelse för oss inom Hembla och Victoria Park att alltid komma ihåg att ha med oss kundperspektivet i allt vi gör, säger Mikael Röjdemark.

Inom den närmaste tiden kommer bolagens hyresgäster att informeras om den nya rollen i bolagen samt hur man som hyresgäst kan komma i kontakt med hyresgästombudsmannen.

- Nicklas Tollesson
nicklas@fastighetssverige.se

Ämnen

Victoriahem AB på Branschguiden

I början av 2022 förenades Victoria Park och Hembla under det gemensamma varumärket Victoriahem. Tillsammans tar vi hand om 40 000 familjers hem i 31 kommuner, från Uppsala i norr till Trelleborg i söder.

Vårt fokus är att långsiktigt äga, förvalta och rusta upp bostäder i miljonprogramsområden, samtidigt som vi bygger fler bostäder. Vi har 500 medarbetare, de flesta jobbar nära våra hyresgäster i våra bostadsområden. En tät dialog med de boende och samverkan med andra samhällsaktörer är centralt i vår verksamhet. Vår ägare Vonovia är Europas största bostadsbolag...

Läs mer om Victoriahem AB på Branschguiden

Senast från Fastighetssverige Plus

I spåkulan: Så blir transaktionsmarknaden 2025

Transaktioner Hur blir transaktionsåret 2025, vilka faktorer kommer ha störst påverkan för dess utvecklingen, vilka segment blir heta respektive kalla och vilken roll kommer utländska aktörer spela på den svenska transaktionsmarknaden? En panel bestående av Erik Nyman, JLL, Peter Wiman, EY, Maryrose David, Savills, och Adam Tyrcha, Newsec, ger sin bild av transaktionsåret som står för dörren.

Läs mer

Mer om Fastighetssverige Plus


Lokalnytt Lokalnytt.se - Hitta ditt nya drömkontor idag. Tusentals lediga lokaler inom hela Sverige.
Nordic Property News Nordic Property News reports the latest news from the Nordic real estate market with an international newsletter every weekday.

Mer från Fastighetssverige