– Vi har förkortat vårt namn till EY för att skapa enhetlighet runt om i världen. Initialerna "EY" och "E&Y" har använts synonymt med "Ernst & Young" både inom och utanför organisationen. Vi har också omdesignat vår logotyp för att spegla vårt nya namn, säger Ulrika Wass, nordisk marknads- och kommunikationschef.
EY ändrar även sin tagline till “Building a better working world”.
– Kvalitet är och kommer alltid att vara ett viktigt fundament i vår organisation även om vi nu ersätter vår gamla tagline “Quality in everything we do”. Vår nya tagline är central för vårt varumärke och betyder bland annat att vi, genom våra tjänster, bidrar till ökat förtroende för ekonomisk information. Men också att våra tjänster hjälper kunder att utveckla och effektivisera sina verksamheter. På så sätt skapar vi förutsättningar för ett långsiktigt hållbart företagande, säger Ulrika Wass och fortsätter:
– ”Building a Better Working World” betyder att allt vi gör ska bidra till att affärsvärlden och arbetslivet fungerar bättre – för våra medarbetare, våra kunder och de samhällen vi verkar i. Ett exempel på hur vi främjar hållbar tillväxt är det stöd vi ger entreprenörer genom vår Entrepreneur Of The Year-utmärkelse. Ett annat exempel är de investeringar vi gör i våra medarbetare när det gäller utbildning och karriärutveckling.
Den 1 juli efterträdee Mark Weinberger Jim Turley som global styrelseordförande för EY.
Bolag Efter en affär i inledningen av veckan står det klart att SBB och intressebolaget PPI får ny storägare. Atle Kigen, Head of Media Relations and Public Affairs på Aker, berättar för Fastighetssverige om det norska bolagets val att kliva in i SBB och PPI, framtiden för PPI efter affären och hur man ser på SBB:s position och möjligheter.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.