De nya aktörerna är Kids & Friends, Kicks, Texas Longhorn, Tea One, Pocketshop, Nille, Bellbox och Rosegarden.
Affärsgallerian ska omfatta 12 000 kvadratmeter.
– Triangelns galleria blir ett myller av butiker och restauranger. Den senaste hyresgästen, klädkedjan Kids & Friends, är dessutom något av en destination för klädintresserade, med märken som Odd Molly, Gant och Tommy Hilfiger med flera. Det är precis en sådan här mix av butiker, fik och restauranger som vi strävat efter, säger Ulrika Lindmark, NCC:s projektchef för Triangeln.
Förutom affärsgallerian kommer Triangeln att rymma 190 nya lägenheter och 4 600 kvadratmeter kontorslokaler med Sydsvenskan som senaste hyresgäst. Även ett parkeringsgarage med plats för 400 bilar i två plan och en underjordisk lastgata för varuleveranser ska finnas i byggnaden.
Bolag Det saknas inte byggklar mark eller detaljplaner, om man får tro Wallenstam. Enligt bolagets vd Hans Wallenstam har bolaget många projekt som skulle kunna dras igång här och nu – men det råder fortfarande en stor osäkerhet kring huruvida alla led i entreprenörskedjan är tillräckligt pålitliga. – När det gäller byggen idag så är vi väldigt noggranna: vi gör bakgrundskontroller på alla entreprenörer för att säkerställa att de inte har något kriminellt för sig och för att vara säkra på att de har ekonomi för genomförandet.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.