– Det här är en ny inspirerande utmaning för oss och vi ser så mycket fram emot öppningen. Vi älskar det japanska köket och vill att gästerna ska se, dofta, höra och uppleva matlagningen. Inspirationen för restaurangen är en livfull, härlig japansk gata, säger Tsolmonkhuu Munkhjargal, en av restaurangägarna.
Namnet för restaurangen är inte klart i dagsläget men visionen är tydlig, det ska bli en upplevelse för alla sinnen med modern inredning i sten och trä, kombinerat med japanskt porslin och traditionella lyktor. Det öppna köket och baren blir en central del i lokalen där gästerna kan sitta i barsittning nära tillagningen.
– Vi är väldigt glada över att utveckla samarbetet vidare med ägarna bakom Evolushi och samtidigt bidra till att Kungstorget fortsätter att utvecklas med en ny, spännande restaurang och mötesplats, säger Anders Forsling, kundchef kommersiellt på Wallenstam i Göteborg.
Ambitionen för den nya restaurangen är att under sommarhalvåret även erbjuda en inbjudande uteservering.
Presenteras av Pattern Geographic
Presenteras av WeOffice
Uthyrning Den lokala aktören ökar på med nya ytor, efterfrågan är så stor att ytterligare kvadratmeter behövs i centrala Göteborg. Vd:n Daniel Carlsson berättar mer om bakgrunden till satsningen, svårigheterna som påverkat konkurrenterna och den förändrade efterfrågan de ser.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.