Image

"Vi kan köpcenter, inte tidningar"

OJDÅ! Efter bara ett nummer lägger Unibail-Rodamco ner satsningen på sitt exklusiva livsstilsmagasin Glow. Anledningen är att tidningen har fått in för få annonser.
Publicerad den 21 April 2008

Glow lanserades som Sveriges största livsstilsmagasin och svaret på brittiska Sainsbury Magazine för bara ett par månader sedan.
Men det bidde bara ett nummer.

- Det är jättetråkigt att vi måste lägga tidningen på is. Anledningen är en vikande annonsmarknad, framför allt i riksupplagan, säger Bengt Lundqvist, marknadsdirektör för Unibail- Rodamco, till Resumé.

Magasinet lanserades som ett livsstilsmagasin, med en upplaga på 325 000 exemplar, målgruppen var kvinnor i lägre medelåldern.
Tidningen skulle enligt planerna ha delats ut i Unibail-Rodamcos största köpcentrum, i nio editioner, sex gånger per år.

- Värdet på annonsmarknaden har inte på långa vägar nått upp till de nivåer som vi fick indikationer på från leverantören Appelberg. Vi kan köpcenter, inte tidningar, säger Lundqvist,

Tidigare har nämnts att satsningen var budgeterad till 20 miljoner kronor.
- Den siffran stämmer inte, den är betydligt lägre, säger Lundqvist till Resumé.

- Nicklas Tollesson
nicklas@fastighetssverige.se

Ämnen

Senast från Fastighetssverige Plus

"Du är aldrig bättre än din senaste affär"

Bolag Neobo stärker upp i toppen av bolaget genom rekryteringen av Ali Ali som ny transaktionschef. För Fastighetssverige berättar han vad som lockade med att ansluta till Neobo, om sin snabba karriärsutveckling, om tiden på Rikshem, om sin syn på transaktionsmarknaden för bostäder samt om vilken nytta han har av sin karriär som fotbollsdomare.

Läs mer

Mer om Fastighetssverige Plus


Lokalnytt Lokalnytt.se - Hitta ditt nya drömkontor idag. Tusentals lediga lokaler inom hela Sverige.
Nordic Property News Nordic Property News reports the latest news from the Nordic real estate market with an international newsletter every weekday.

Mer från Fastighetssverige