På 400 kvadratmeter har man skapat en heminrednings- och designbutik där digitala medier är en integrerad del av det nya butikskonceptet ”City meets Nature”.
Bolias målsättning är att erbjuda unika designmöbler till rimliga priser. Butiken i Arkaden ligger i en nyskapad lokal på andra våningen vid entrén mot Östra Hamngatan/Drottninggatan.
Konceptet ”City meets Nature” bygger på kontrasterna mellan natur och stad samt mellan det organiska och det digitala. De 400 kvadratmetrarna bjuder på inspiration, överraskningar, humor och hög service och fungerar till stor del som ett show room.
- I Bolia.coms affärsidé ligger att möblerna tillverkas på beställning. Beställningen görs av kunderna antingen direkt i butiken eller på bolia.com. Vad man ville ha var därför en smart och kommersiell yta i ett bra läge vilket är vad vi har skapat i Arkaden, säger Kristina Pettersson Post, regionchef på Vasakronan.
Arkaden är en central del av Göteborgs modearena. Gallerian består av 25 butiker på två plan där fokus ligger på mode, design och inredning.
- Vi är glada att Bolia.com väljer just Arkaden för sin butik. Segmentet heminredning är någonting både vi och Arkadens kunder har saknat. Butiken är ett bra och spännande komplement till det övriga utbudet i gallerian, säger Kristina Pettersson Post.
Bygg/Arkitektur Bygg- och fastighetsbranschen står inför stora förändringar där hållbarhet och digitalisering är avgörande för framtiden. För att möta dessa behov tar flera lärosäten fram nya utbildningar. Ett av dessa är Mälardalens universitet som till hösten 2025 startar ett tvåårigt masterprogram i byggnadsteknik med inriktning mot just hållbarhet och digitalisering.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.