Genom sammanslagningen av Unibail-Rodamco och Westfield bildar två av fastighetsbranschens starkaste varumärken tillsammans nya Unibail-Rodamco-Westfield.
Med en fastighetsportfolio värderad till 62 miljarder euro, bestående av 88 procent detaljhandel, 7 procent kontor och 6 procent utställnings- och mässhallar, äger och driver Unibail-Rodamco-Westfield tillsammans 102 shoppingcentrum i 13 länder. Av dessa är 56 stycken premiumdestinationer i några av Europas och USAs största städer. Tillsammans välkomnar shoppingcentrumen 1.2 miljarder besökare årligen.
Den nya gruppen erbjuder en bred plattform för varumärken inom detaljhandeln och skapar unika besöksupplevelser. Westfields varumärke kommer succesivt implementeras i Unibail-Rodamcos största shoppingcentrum i Europa.
Utöver existerande tillgångar har Unibail-Rodamco-Westfield tillsammans en investeringsportfolio värderad till 13 miljarder euro. Genom gruppens globala CSR- strategi, Better Places 2030, ämnar Unibail-Rodamco-Westfield att utveckla och investera i projekt med fokus på miljö och genom det bidra till att bygga bättre och mer miljövänliga städer.
- Idag är en extraordinär dag då vi offentliggör sammanslagningen av Westfield och Unibail-Rodamco. Tillsammans med våra 3.700 anställda ser vi fram emot att skriva ett nytt kapitel i vår gemensamma historia. Med en unik kunskap inom detaljhandel, kontor och utställningshallar kommer den nya gruppen generera ett otroligt starkt värde och kunna leverera nya projekt i världsklass, säger Christophe Cuvillier, Group Chief Executive Officer.
Unibail-Rodamco-Westfield är börsnoterat på Euronext Amsterdam och Paris. En andra börsnotering har skapats i Australien genom Chess Depositary Interests.
Presenteras av WeOffice
Presenteras av Pattern Geographic
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.